back to top
marți, decembrie 23, 2025
1.6 C
Paşcani
Login

Închiderea proiectului PNRAS la Școala Gimnazială Moțca

C.P.     Închiderea proiectului PNRAS la Școala Gimnazială Moțca

Perioada de implementare: septembrie 2022 – septembrie 2025

Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-2652

Număr contract de finanțare: 27/PNRAS/ISJ/26.09.2022

Școala Gimnazială Moțca, cu structura sa, Școala Gimnazială Boureni, anunță finalizarea proiectului „Prevenirea și reducerea abandonului școlar la nivelul unității de învățământ Școala Gimnazială Moțca”, finanțat prin Schema de granturi – Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta C15: Educație.

Proiectul s-a derulat în perioada septembrie 2022 – septembrie 2025, având ca scop principal reducerea riscului de abandon școlar și creșterea participării la educație a elevilor din comunitatea Moțca – Boureni, prin măsuri integrate de sprijin educațional, consiliere și activități extracurriculare.

Principalele activități   care s-au desfășurat în cadrul proiectului sunt:      

  1. Activități M.A.T.E. de screening al elevilor din grupul țintă
  2. Workshop-uri online pe tema gestionării violenței și a bullying-ului
  3. Programul “Tot ce am nevoie pentru școală”
  4. Activități remediale de meditații sau lectură desfășurate în săli special amenajate
  5. Spectacolul online ,,Magia cărților,, si două excursii
  6. Cursuri online de dezvoltare personală și profesională pentru cadrele didactice
  7. Digitalizarea procesului educațional – amenajarea de clase inteligente

 

 

Reușite ale proiectului

Activitațea de intervenție numită ,,Dezvoltare educațională prin activități remediale de meditații, lectură” s-a desfășurat în săli special amenajate și cu mobilier adecvat  pentru îmbunătățirea climatului școlar. Cele două săli, una la școala cu personalitate juridică, cealaltă la Structura Boureni, au fost  dotate/digitalizate după cum urmează: Tv smart, sistem de sonorizare, de pe care pot fi ascultate audiobook uri, boxe portabile deoarece accesul la tehnologie și la materiale digitale educaționale ajută la adaptarea resurselor pentru învățare, la motivarea și atragerea elevilor către școală. Elevii care au participat la activitățile remediale și de lectură  au primit pachet alimentar.

Componenta – Digitalizarea procesului educațional

Pentru amenajarea sălilor de clasă digitalizate au fost achiziționate 2 table interactive, 36 laptopuri, 36 mouse-uri, 2 camere de documente portabile, 2 camere videoconferințe,2 sisteme de sunet, imprimantă, cele două săli, fiind una în școala cu personalitate juridică și una în școala din structură.

“Tot ce am nevoie pentru școală”, activitate de prevenire, sprijin și stimulare pentru elevii aflați în risc de abandon școlar  în cadrul căreia fiecare elev de gimnaziu din grupul țintă a primit un set școlar complet constând in: ghiozdan, rechizite, papetărie. Ulterior, anual, elevii au primit cărți si auxiliare.

Cursuri de dezvoltare personală și profesională pentru cadrele didactice care au fost realizate și susținute de profesioniști în domeniile educației și psihologiei școlare, fiind avizate de Ministerul Educației. Cursurile au fost  găzduite pe o platformă educațională iar  profesorii au avut  acces și la alte materiale online complementare cursurilor: cărți digitale cu materiale de psihologie, sociologie, literatura de specialitate, biografii etc.

Pachetul de cursuri a fost format din:

  1. Programul Tehnici și instrumente utilizate în elaborarea resurselor educaționale digitale – în lunile aprilie-mai 2024;
  2. Programul Utilizarea unor platforme dedicate pentru realizarea  de site-uri web/portofolii digitale – perioada 08.05-25.05.2024.
  3. Programul Educație remedială  – în luna iunie 2024;
  4. Programul Strategii de prevenire a abandonului școlar – în luna iunie 2024
  5. Programul Crearea unui climat școlar pozitiv și incluziv – în luna mai 2025

6.Programul Dezvoltare personală cadre didactice – în luna mai 2025

De asemenea, 16 cadre didactice din învățământul gimnazial au beneficiat de  șase  Workshop-uri online cu profesioniști din domeniul sociologiei și psihologiei școlare pe tema gestionării violenței și a bullying-ului.

Subiectele abordate au fost:

  • Definirea conceptului de bullying și violență
  • Statistici în lume și în România
  • Rolurile persoanelor implicate într-un act de bullying
  • Vulnerabilitățile persoanelor care sunt victime ale fenomenului de bullying
  • Despre bullingul organizațional
  • Comportamentul unei persoane agresate. Trăsăturile agresorilor
  • Partea practică: Cum este la noi la școală? – studiu de caz
  • Modelarea comportamentelor problematice. Strategii de intervenții în situații de bullying
  • Strategii pentru dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la elevi
  • Strategii pentru dezvoltarea climatului organizațional incluziv

 

Elevii de gimnaziu au participat la două excursii de o zi la obiective turistice, istorice și culturale.

Una dintre activitățile îndrăgite de elevi a fost ,,Magia cărților, o activitate de intervenție  sub formă de terapie prin artă. Magia cărților a constat în desfășurarea unui spectacol de magie și teatru cu și despre cărți, susținut de doi îndrăgiți artiști: actrița Monica Davidescu și magicianul Robert Tudor.

 

Rezultate și impact

Implementarea proiectului a avut un impact pozitiv asupra întregii comunități școlare, conducând la:

  • creșterea interesului și motivației elevilor pentru învățare;
  • reducerea absenteismului și a riscului de părăsire timpurie a școlii;
  • îmbunătățirea rezultatelor școlare;
  • modernizarea bazei materiale a școlii și crearea unui mediu educațional atractiv și incluziv.

Prin activitățile desfășurate, Școala Gimnazială Moțca continuă să promoveze o educație de calitate, centrată pe elev și pe nevoile comunității, contribuind la crearea unor șanse reale de succes pentru fiecare copil.

 

Sustenabilitatea proiectului este asigurată prin:

  • valorificarea resurselor educaționale și a echipamentelor achiziționate;
  • menținerea programelor de sprijin și consiliere pentru elevi;
  • integrarea metodelor moderne de predare și a platformelor digitale în activitatea curentă;
  • implicarea continuă a părinților și comunității locale în susținerea procesului educațional.

Astfel, rezultatele obținute în cadrul proiectului vor contribui pe termen lung la îmbunătățirea calității educației și la reducerea riscului de abandon școlar în comunitatea Moțca – Boureni.

 

Director și manager proiect,

Bors Vasilica-Carmen

PULSUL ZILEI

Moș Crăciun a ajuns la Primăria Pașcani – FOTO

Luni, 22 decembrie, la Primăria municipiului Pașcani a avut loc o acțiune dedicată copiilor, în cadrul campaniei „Scrisoare pentru Moș Crăciun”, inițiată de administrația locală. Evenimentul a început la ora 11:00 și a fost adresat copiilor din comunitate. ...

Consilierii liberali propun diminuarea unor taxe și impozite locale la Pașcani

Surprize privind dezbaterile din spațiul public privind majorarea cu peste 70% a taxelor și impozitelor la Pașcani. Grupul consilierilor PNL formațiune politică din care face parte și primarul municipiului Pașcani în calitate de președinte a depus la registratura primăriei...

Calendarul 2026 cu Ștefania Boboc – o adolescentă de 13 ani  din Pașcani, campioana României la gimnastică!

Calendarul 2026 cu Ștefania Boboc - o adolescentă de 13 ani  din Pașcani, campioana României la Gimnastică! STEFANIA BOBOC CALENDAR 2026

Cum ar trebui să mâncăm de sărbători ca să nu fie „prea mult”. Regulile pe care să le urmăm

Ce înseamnă prea mult în cea mai generoasă lună din an? Nu calculăm calorii și nu vorbim despre restricții. Ne uităm spre propria biologie. Aceasta face, de fapt, calculele și ne dă informațiile. Prea multă mâncare de sărbători. O auzim...

Primul val de ninsori și vreme rece din această iarnă începe de miercuri, 24 decembrie

România va fi influențată de două sisteme atmosferice majore în perioada Crăciunului – un anticiclon azoric care va aduce aer rece polar și un ciclon mediteranean responsabil de precipitații extinse. Administrația Națională de Meteorologie anunță ninsori în Moldova și...

Românii, dependenţi de salariu. Doar 1% din veniturile unei familii provin din investiţii

Finalul de an este momentul bilanțului financiar în fiecare familie. Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, a explicat la IQ Financiar cum să ne evaluăm corect veniturile, economiile și cheltuielile, dar mai ales de ce este esențial să nu depindem...

Șeful ANPC: Suntem bătaia de joc a importatorilor de citrice. Lămâile și portocalele din România sunt furaj animalier

Șeful ANPC a transmis sâmbătă un mesaj extrem de dur, potrivit căruia România este bătaia de joc a importatorilor de citrice, în condițiile în care magazinele noastre sunt pline de lămâi și portocale care oriunde în lume ar fi...

Direcția Județeană de Drumuri Iași pune la bătaie un contract de 12 milioane de euro pentru deszăpezirea sezoanelor 2026-2030

Directia Judeteana de Administrare a Drumurilor si Podurilor Iasi a scos la licitatie acordul cadru pentru deszapezirea din perioada 2026 – 2030. Contractul vizeaza intreținerea și deszăpezirea rețelei de drumuri județene pe cele două niveluri de intervenție. Acord cadru va...

Iarnă blândă, bună pentru agricultură – ANM: Culturile de toamnă se dezvoltă favorabil

Condiţiile agrometeorologice în următoarele zile vor fi în general favorabile parcurgerii ritmurilor de creştere şi dezvoltare ale culturilor de toamnă, în cea mai mare parte a regiunilor agricole, iar lucrările de sezon se vor desfăşura pe ansamblu normal în...

Niciun articol afișat