back to top
marți, decembrie 23, 2025
1.8 C
Paşcani
Login

Trenul produs la Pașcani a obținut cea mai înaltă certificare feroviară

După peste 95.000 de probe pentru toate echipamentele cu care este dotat și pentru serviciile de trafic, trenul a primit certificarea CF, ultima și cea mai importantă în domeniul feroviar * trenul poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h și are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142)

Ultimele teste cu cel mai nou tren românesc – Automotorul Diesel Multiple Unit-DMU produs de Electroputere VFU Pașcani, au fost trecute cu brio, astfel încât, cât de curând, vom putea călători în condiții civilizate, de maximă siguranță.

Totul depinde de CRF Călători, de dorința acestora de a achiziționa acest nou model de tren, construit cu tehnologie de ultimă generație.

Deocamdată, după peste 95.000 de probe pentru toate echipamentele cu care este dotat și pentru serviciile de trafic, trenul a primit certificarea CF, ultima și cea mai importantă în domeniul feroviar, atestat care îl ajută să poată fi comercializat peste tot în lume.

Proiectul trenului de la Pașcani a început în perioada 2011 – 2012, când s-a decis construirea unui DMU (Diesel Multiple Unit), iar materialele au început să sosească în doi ani mai târziu pentru construirea acestui prim prototip. O mare parte dintre componente au venit de la companii cunoscute din Europa, iar designul exterior și cel al cabinei au fost realizate la Pașcani.

Automotorul diesel este produs de Electroputere VFU Pașcani, este destinat transportului pe distanțe medii cu viteză maximă de 120 km/h și este alcătuit din trei vagoane (vagon motor + vagon remorcă+ vagon motor). Pot călători în total 164 de pasageri (142 la clasa a 2-a și 22 la clasa 1), iar trenul are 60 de metri lungime.

Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante.

Aceste tipuri de garnituri sunt considerate ale viitorului din mai multe motive. Sunt trenuri cu un consum relativ redus și au capacitate de transport medie. Exact ceea ce se caută în mai toată Europa feroviară, unde se pune accent pe trasee scurte și medii, unde este nevoie de trenuri cât mai dese, însă nu neapărat de capacitate mare.

Dacă CFR Călători, de exemplu, ar achiziționa un număr semnificativ de astfel de trenuri, ar dispărea garniturile compuse dintr-o locomotivă diesel cu unul sau două vagoane, care nu au cum fi competitive din cauza consumului mare de carburant. Practic, varianta clasică, de locomotivă cu vagoane, ar fi ideal să rămână pe traseele foarte solicitate, unde sunt mulți călători care să umple vagoane, în timp ce pe alte linii automotoarele de aproximativ 150 de locuri ar fi ideale.

Producția de serie va începe odată cu semnarea unui contract de vânzare. La aceasta dată, ca perspectivă, se are în vedere piața României, flota de vehicule feroviare fiind în stare critică și se au în vedere achiziții prin fonduri europene.

Sursa Evenimentul 

PULSUL ZILEI

Moș Crăciun a ajuns la Primăria Pașcani – FOTO

Luni, 22 decembrie, la Primăria municipiului Pașcani a avut loc o acțiune dedicată copiilor, în cadrul campaniei „Scrisoare pentru Moș Crăciun”, inițiată de administrația locală. Evenimentul a început la ora 11:00 și a fost adresat copiilor din comunitate. ...

Consilierii liberali propun diminuarea unor taxe și impozite locale la Pașcani

Surprize privind dezbaterile din spațiul public privind majorarea cu peste 70% a taxelor și impozitelor la Pașcani. Grupul consilierilor PNL formațiune politică din care face parte și primarul municipiului Pașcani în calitate de președinte a depus la registratura primăriei...

Calendarul 2026 cu Ștefania Boboc – o adolescentă de 13 ani  din Pașcani, campioana României la gimnastică!

Calendarul 2026 cu Ștefania Boboc - o adolescentă de 13 ani  din Pașcani, campioana României la Gimnastică! STEFANIA BOBOC CALENDAR 2026

Cum ar trebui să mâncăm de sărbători ca să nu fie „prea mult”. Regulile pe care să le urmăm

Ce înseamnă prea mult în cea mai generoasă lună din an? Nu calculăm calorii și nu vorbim despre restricții. Ne uităm spre propria biologie. Aceasta face, de fapt, calculele și ne dă informațiile. Prea multă mâncare de sărbători. O auzim...

Primul val de ninsori și vreme rece din această iarnă începe de miercuri, 24 decembrie

România va fi influențată de două sisteme atmosferice majore în perioada Crăciunului – un anticiclon azoric care va aduce aer rece polar și un ciclon mediteranean responsabil de precipitații extinse. Administrația Națională de Meteorologie anunță ninsori în Moldova și...

Românii, dependenţi de salariu. Doar 1% din veniturile unei familii provin din investiţii

Finalul de an este momentul bilanțului financiar în fiecare familie. Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, a explicat la IQ Financiar cum să ne evaluăm corect veniturile, economiile și cheltuielile, dar mai ales de ce este esențial să nu depindem...

Șeful ANPC: Suntem bătaia de joc a importatorilor de citrice. Lămâile și portocalele din România sunt furaj animalier

Șeful ANPC a transmis sâmbătă un mesaj extrem de dur, potrivit căruia România este bătaia de joc a importatorilor de citrice, în condițiile în care magazinele noastre sunt pline de lămâi și portocale care oriunde în lume ar fi...

Direcția Județeană de Drumuri Iași pune la bătaie un contract de 12 milioane de euro pentru deszăpezirea sezoanelor 2026-2030

Directia Judeteana de Administrare a Drumurilor si Podurilor Iasi a scos la licitatie acordul cadru pentru deszapezirea din perioada 2026 – 2030. Contractul vizeaza intreținerea și deszăpezirea rețelei de drumuri județene pe cele două niveluri de intervenție. Acord cadru va...

Iarnă blândă, bună pentru agricultură – ANM: Culturile de toamnă se dezvoltă favorabil

Condiţiile agrometeorologice în următoarele zile vor fi în general favorabile parcurgerii ritmurilor de creştere şi dezvoltare ale culturilor de toamnă, în cea mai mare parte a regiunilor agricole, iar lucrările de sezon se vor desfăşura pe ansamblu normal în...

Niciun articol afișat