back to top
miercuri, decembrie 24, 2025
0.8 C
Paşcani
Login

Unde vă puteți informa despre întreruperile de apă

Unde vă puteți informa despre întreruperile de apă

Una dintre principalele activități pe care le desfășoară în mod curent ApaVital se referă la întreținerea rețelelor de apă și a celor de canalizare. Pentru a asigura funcționalitatea sistemului, ApaVital intervine uneori în rețelele de distribuție a apei, realizând lucrări de reparații, înlocuiri de conducte, înlocuirea unor piese și subansamble componente ale sistemului, igienizează rezervoare de apă sau rețele de distribuție a apei etc. Sunt așa numitele “lucrări programate”, care sunt planificate în prealabil și sunt aduse la cunoștința utilizatorilor cu cel puțin 24 de ore înainte de întrerupere, prin intermediul mai multor canale de comunicare, menționate mai jos.
Lucrările programate sunt anunțate din timp pentru a pemite utilizatorilor să-și creeze rezerve de apă pentru perioada de întrerupere.

O a doua categorie de disfuncționalități cu care ne confruntăm, mult mai numeroasă decât cea a lucrărilor programate, o reprezintă acele întreruperi determinate de cazurile de forță majoră, respectiv avariile. Acestea se produc spontan, la un moment dat, într-o anumită zonă din aria de operare și au cauze diverse: vechimea rețelei, lucrări realizate necorespunzător, materiale de o calitate îndoielnică, defecte de fabricație, factori externi care afectează integritatea conductei (inclusiv avarii provocate de firmele de construcții) etc. De multe ori, defecțiunile apărute determină întreruperea instantanee a furnizării apei către utilizatori, întrucât apa nu-și mai poate continua parcursul pe conductă, către utilizatori, țâșnind la suprafață prin conducta fisurată. Alteori, când acest lucru nu se întâmplă, echipa de intervenție ajunsă la fața locului este cea care decide întreruperea furnizării apei către utilizatori, pentru a putea repara defecțiunea.
Date fiind particularitățile lor, avariile nu ne permit să anunțăm întreruperile în prealabil, pentru ca utilizatorii să-și creeze eventuale rezerve de apă, comunicatele emise oferind doar informații asupra cauzelor producerii defecțiunilor, orele estimate pentru reluarea furnizării și zonele afectate de întrerupere.

De la momentul primirii sesizării și până la anunțarea pe site a defecțiunii trec uneori câteva zeci de minute, întrucât echipa de intervenție are nevoie de timp pentru a ajunge la fața locului, a detecta defecțiunea, a realiza săpăturile pentru a vedea gravitatea situației, pentru a estima ce materiale sunt necesare și care este timpul necesar pentru remedierea defecțiunii. Lucrările în sine durează mai multe ore, întrucât este nevoie de timp pentru golirea conductei ce urmează a fi reparată, pentru a se realiza reparația, pentru a încărca apa în conductă iar aceasta să ajungă la utilizatorul cel mai îndepărtat de pe traseul afectat.

În momentul în care se produce o avarie, mulți utilizatori apelează la Centrul de contact, la numărul de telefon 0232.969, pentru a afla informații privind cauza și durata de remediere a acesteia. Din păcate, operatorii noștri se află uneori în imposibilitatea de a face față avalanșei de telefoane apărute în astfel de situații, când zeci de utilizatori sună simultan pentru a primi informații.

În aceste condiții, aducem la cunoștința utilizatorilor că informațiille pe care le primiți în astfel de situații de la Centrul de contact ApaVital sunt disponibile și din următoarele surse:

Lucrările programate
– sunt anunțate cu cel puțin 24 de ore înainte pe site-ul https://www.apavital.ro/; vă puteți abona la newsletter pentru a primi pe e-mail informații privind acest tip de întreruperi;

– sunt postate cu cel puțin 24 de ore înainte pe pagina de facebook a societății, https://www.facebook.com/ApaVital/;

– sunt preluate și publicate/postate de instituțiile mass media locale;

– se transmit sms-uri către titularii de contract care au solicitat acest lucru la încheierea contractului.

Avariile

– sunt anunțate pe site-ul https://www.apavital.ro/, imediat după ce informația a ajuns și la Centrul de contact;

– în situația unor avarii care afectează un mare număr de utilizatori, informația este postată și pe pagina de facebook a societății, https://www.facebook.com/ApaVital/

– se transmit sms-uri către titularii de contract care au solicitat acest lucru la încheierea contractului.

Prin urmare, recomandăm utilizatorilor ca în momentul în care se întrerupe furnizarea apei să verifice mai întâi site-ul ApaVital, pentru a afla eventuale informații, având totodată posibilitatea abonării la newsletter, pentru a primi pe e-mail comunicatele emise.
Procedând astfel, evitați riscul de a nu beneficia de informații privind întreruperile de apă care vă afectează, în situațiile în care Centrul de contact ApaVital este indisponibil temporar din cauza numărului mare de apeluri înregistrate.

APAVITAL IASI

PULSUL ZILEI

Moș Crăciun a ajuns la Primăria Pașcani – FOTO

Luni, 22 decembrie, la Primăria municipiului Pașcani a avut loc o acțiune dedicată copiilor, în cadrul campaniei „Scrisoare pentru Moș Crăciun”, inițiată de administrația locală. Evenimentul a început la ora 11:00 și a fost adresat copiilor din comunitate. ...

Consilierii liberali propun diminuarea unor taxe și impozite locale la Pașcani

Surprize privind dezbaterile din spațiul public privind majorarea cu peste 70% a taxelor și impozitelor la Pașcani. Grupul consilierilor PNL formațiune politică din care face parte și primarul municipiului Pașcani în calitate de președinte a depus la registratura primăriei...

Calendarul 2026 cu Ștefania Boboc – o adolescentă de 13 ani  din Pașcani, campioana României la gimnastică!

Calendarul 2026 cu Ștefania Boboc - o adolescentă de 13 ani  din Pașcani, campioana României la Gimnastică! STEFANIA BOBOC CALENDAR 2026

Cum ar trebui să mâncăm de sărbători ca să nu fie „prea mult”. Regulile pe care să le urmăm

Ce înseamnă prea mult în cea mai generoasă lună din an? Nu calculăm calorii și nu vorbim despre restricții. Ne uităm spre propria biologie. Aceasta face, de fapt, calculele și ne dă informațiile. Prea multă mâncare de sărbători. O auzim...

Primul val de ninsori și vreme rece din această iarnă începe de miercuri, 24 decembrie

România va fi influențată de două sisteme atmosferice majore în perioada Crăciunului – un anticiclon azoric care va aduce aer rece polar și un ciclon mediteranean responsabil de precipitații extinse. Administrația Națională de Meteorologie anunță ninsori în Moldova și...

Românii, dependenţi de salariu. Doar 1% din veniturile unei familii provin din investiţii

Finalul de an este momentul bilanțului financiar în fiecare familie. Specialistul economic al Observator, Iancu Guda, a explicat la IQ Financiar cum să ne evaluăm corect veniturile, economiile și cheltuielile, dar mai ales de ce este esențial să nu depindem...

Șeful ANPC: Suntem bătaia de joc a importatorilor de citrice. Lămâile și portocalele din România sunt furaj animalier

Șeful ANPC a transmis sâmbătă un mesaj extrem de dur, potrivit căruia România este bătaia de joc a importatorilor de citrice, în condițiile în care magazinele noastre sunt pline de lămâi și portocale care oriunde în lume ar fi...

Direcția Județeană de Drumuri Iași pune la bătaie un contract de 12 milioane de euro pentru deszăpezirea sezoanelor 2026-2030

Directia Judeteana de Administrare a Drumurilor si Podurilor Iasi a scos la licitatie acordul cadru pentru deszapezirea din perioada 2026 – 2030. Contractul vizeaza intreținerea și deszăpezirea rețelei de drumuri județene pe cele două niveluri de intervenție. Acord cadru va...

Iarnă blândă, bună pentru agricultură – ANM: Culturile de toamnă se dezvoltă favorabil

Condiţiile agrometeorologice în următoarele zile vor fi în general favorabile parcurgerii ritmurilor de creştere şi dezvoltare ale culturilor de toamnă, în cea mai mare parte a regiunilor agricole, iar lucrările de sezon se vor desfăşura pe ansamblu normal în...

Niciun articol afișat